Wykonałem w drugiej połowie marca montaż zestawu satelitarnego cyfrowego Polsatu w wersji multiroom – dwa dekodery podłączone do wspólnej anteny z podwójnym konwerterem Twin.
Zanim przyjąłem zlecenie ustaliłem, że mieszkanie, w którym ma być przeprowadzony montaż, jest zlokalizowane na parterze bloku mieszkalnego przy ulicy 11 Listopada z oknem balkonowym na południe.
W dostarczonym przez kuriera zestawie była dedykowana antena satelitarna cyfrowego Polsatu o średnicy 70 cm, podwójny konwerter Inverto oraz dwa dekodery Evobox i HD5000.
Do wykonania montażu potrzebne jeszcze były: uchwyt balkonowy długości 30 cm, przewód antenowy RG 6 oraz cztery wtyki „F”, które oczywiście dostarczyliśmy.
Lokal mieszkalny, w którym został zrealizowany montaż zestawu cyfrowego Polsatu ma status własnościowego, a w takich przypadkach przeprowadzenie przewodów antenowych z zewnątrz do środka wykonujemy w postaci bezpośrednich przewiertów o średnicy 8 mm dla pojedynczego przewodu lub 14 mm dla multiroom Twin.
Po wykonaniu wszystkich prac instalacyjnych i dokładnym ustawieniu anteny satelitarnej wraz z konwerterem za pomocą miernika cyfrowego, podłączyłem dekodery, w których sprawdziłem poziomy sygnałów (jakość i siłę sygnału) były na właściwym poziomie MER 12.5 dB.
Możliwe jest uzyskanie sygnału o jakości MER 15 dB a to przekłada się na wyświetlaną wartość 100 % ale jest to wykonalne przy antenach o średnicy 80 – 90 cm.
Dekodery cyfrowego Polsatu dostarczane są do abonentów bez zaprogramowanej listy kanałów, trzeba w menu zainstalować kanały, urządzenie znajdzie około 340 programów telewizyjnych i kilkadziesiąt radiowych.
W dalszej kolejności jeśli karta abonenta jest nie aktywna (komunikat:”TEGO KANAŁU NIE MA W TWOIM ABONAMENCIE” brak uprawnień do odbioru tego kanału) należy skontaktować się z obsługą abonenta cyfrowego Polsatu telefon: 699 00 22 22 (uwaga w godzinach wieczornych i weekendy trzeba poczekać nawet 30 minut).